Taken captain
Ieder team geeft
bij de eerste inschrijving een teamnaam en een captain op. Deze zijn in het
overzicht van de teams te herkennen aan het sterretje achter hun naam.
Van de captain wordt verwacht dat:
·
Je contact opneemt met
je teamleden om te inventariseren of er verhinderingen zijn.
·
Je overlegt met
de captain van de tegenstanders over de volgorde van de partijen.
·
Je zorgt dat er op de
ingeroosterde tijd dejuiste spelers van het team aanwezig zijn.
·
Je zorgt voor een
gelijkwaardige vervanger van de invallerslijst als een speler onverhoopt
verhinderd is. Als je een
invaller nodig hebt, dan moet die aan bepaalde regels
voldoen. Zie “invallers” bij opzet competitie.
·
Je overlegt bij slecht
weer met de teamleden en de captain van de tegenpartij óf
buiten spelen op de eerst volgende inhaaldag óf op
een in onderling overleg gekozen ander moment.
Zie ook "wat gebeurt er met slecht weer" bij opzet
competitie. Wanneer (een deel van) de wedstrijden niet op de geplande
vrijdagavond
kunnen worden gespeeld dan maak je een afspraak met de teamleden en
de tegenstanders.
Je geeft per email de afspraak en later ook de uitslag door aan de
wedstrijdleiding.
· Je een speler als
vervangende captain aanwijst wanneer je zelf verhinderd bent.