Interne Competitie 2025
De interne
voorjaarscompetitie is een gezelligheidscompetitie voor senioren mixed teams.
De teams
Een team voor de
interne competitie bestaat uit minimaal twee dames en twee heren, in totaal mag
een team maximaal uit 8 spelers bestaan. Bij veel inschrijvingen kan de
wedstrijdleiding in onderling overleg kleine teams uitbreiden naar drie dames en
drie heren. Je kunt zowel als (in)compleet team als individueel inschrijven. De
wedstrijdleiding voegt individuele inschrijvers en incomplete teams zoveel
mogelijk samen tot teams met 6 spelers van ongeveer gelijke speelsterkte. Als
dat niet lukt dan kom je automatisch op de reserve/invallerslijst te staan. Wil
je wel meedoen maar niet vast in een team worden ingedeeld, schrijf je dan in
als invaller voor deze competitie. Inschrijven kan tot 28
februari 2025
door te klikken op:
inschrijfformulier.
NB
Bestaande teams zullen net als in voorgaande jaren bij de inschrijving voorrang
krijgen. Het team moet dan wel uiterlijk 29februri 2024 compleet zijn. Mocht een onverwacht groot aantal teams zich aanmelden dan zullen de
teams die bestaan uit leden die zich uitsluitend opgegeven hebben voor de
interne competitie als eerste worden ingedeeld en vervolgens worden de overige
teams toegevoegd totdat het maximum aantal is bereikt.
Teams die niet geplaatst kunnen worden komen op de
reserve/invallerslijst te staan.
Opzet Interne competitie
De wedstrijden
Per
avond zijn er 2 speelrondes: 19:00 tot 21:15, 20:30 tot 22:45. De teams
spelen per speelronde éénmaal op 2 banen naast elkaar 2 wedstrijden tegelijk, in
overleg met de tegenstander wordt gekozen voor of dames en heren dubbel tegelijk
of de beide gemengd dubbels. Direct daarvoor en aansluitend worden de andere 2
wedstrijden op 1 baan gespeeld. Het is daardoor voor de spelers mogelijk om bij
minimaal één andere wedstrijd van het team te kijken.
Voorbeeld 1
Team Pietje Puk speelt op baan 1 tegen team Zuster Anna, hun aanvangstijd is
19:00 uur. Zij hebben afgesproken om te starten met een gemengd dubbel partij,
daarna spelen ze op baan 1 en 2 de heren en de dames dubbel en tot slot wordt op
baan 1 de laatste gemengd dubbel partij gespeeld.
Voorbeeld 2
Team Haastige Spoed speelt op baan 2 tegen team Schildpad. Hun aanvangstijd is
19:00 uur. Zij hebben afgesproken om te starten met een heren dubbel partij,
daarna spelen ze op baan 3 en 4 de twee gemengd dubbel en tot slot wordt op baan
2 de dames dubbel partij gespeeld.
De speeldagen
4, 11, 18 april,
9, 16, 23, 30 mei
Inhaaldagen:
2 mei, 6 juni
De Captain
Ieder team geeft
bij de eerste inschrijving een teamnaam en een captain op. Deze zijn in het
overzicht van de teams te herkennen aan het sterretje achter hun naam.
Van de captain wordt verwacht dat:
·
Je contact opneemt met
je teamleden om te inventariseren of er verhinderingen zijn.
·
Je overlegt met
de captain van de tegenstanders over de volgorde van de partijen.
·
Je zorgt dat er op de
ingeroosterde tijd dejuiste spelers van het team aanwezig zijn.
·
Je zorgt voor een
gelijkwaardige vervanger van de invallerslijst als een speler onverhoopt
verhinderd is. Als je een invaller nodig hebt, dan
moet die aan bepaalde regels
voldoen. Zie “invallers”.
·
Je overlegt bij slecht
weer met de teamleden en de captain van de tegenpartij óf buiten spelen op de
eerst volgende inhaaldag óf op een in onderling overleg gekozen ander moment.
Zie ook "wat gebeurt er met slecht weer". Wanneer (een deel van) de wedstrijden niet op de geplande
vrijdagavond kunnen worden gespeeld
dan maak je een afspraak met de teamleden en
de tegenstanders.
Je geeft per email de afspraak en later ook de uitslag door aan de
wedstrijdleiding.
· Je een speler als
vervangende captain aanwijst wanneer je zelf verhinderd bent.
Invallers
Als eerste worden de
mensen van de invallerslijst benaderd. De telefoonnummers vind je in de
edenlijst in de KNLTB-app onder het kopje "info". De volgende mogelijkheid is om een uitgeroosterde speler van een ander team te vragen of om aan de captain van een
ander (groot) team te vragen of hij misschien een speler over heeft. Lukt het
niet om op die manier een invaller te vinden dan kun je andere leden van ATV
Berkenrode benaderen om in te vallen. De speelsterkte van een invaller moet
hetzelfde of hoger zijn dan de uitvallende speler (bijv. speelsterkte 7 valt
uit, dan mag er een vervanger met speelsterkte 7, 8 of 9 invallen).
In geval dat toch een speler is ingevallen die niet voldoet aan bovenstaande
criteria dan kan de tegenstander hiertegen protest aantekenen en worden de
punten aan de tegenstander gegeven.
Uitslagen
Na afloop van de
wedstrijden vullen de captains de resultaten van de wedstrijden op een
uitslagenformulier in.
Wekelijks wordt de stand op de website bijgehouden. Deelnemers krijgen
een email als de stand is bijgewerkt, svp bij inschrijving vermelden wanneer je
hier geen prijs op stelt.
Inschrijving
Uiterlijk 28 februari 2025
Organisatie
De interne competitie
wordt georganiseerd door Anita van Tilborgh en René de Jong.
Email:
internecompetitie@atvberkenrode.nl